with my friends

with my friends

Thursday, March 24, 2011

semalam itu semalam...

semalam lepas habis kelas aku tido kat kolej anggerik kat bilik mber baik aku nama nad.. biasala lepas presentation mestila penat kan..so aku lepak n borak2 ngn dia tiba2 dia ajak aku pegi seminar...hihi  kalo aku balik rumh pun xbuat apa baik aku teman nad gi seminar...nak tau x seminar apa...hehehehehe ''seminar eumora'' hahaha aku yang xtau apa2 ni ikut saja ma...sebab nad dh beli tiket 10 ingit...dia dh bli 2 tiket so aku pun ikut jela... aku mcm blur2 pasal eumora...  yang boleh nad tersngkut ngn seminar semalam ni coz ada 2 orng budak nama diba n fasha dtg angrik tnya nak buat facial muka x...so nad pon try n then dia rsa ok la ckit muka dia...so dia pon bli tiket 2 orng total 20 ingit...so smlm pkul 8.p.m bermula lah cerita baru..yg agak klakar n agak boleh peningkan minda ckit la....hehe kul 8 p.m kitaorang tnggu kat bus stop n then ada akak pe nth nmanya ngn budk uitm gak..dlm kreta gen 2 oren...so dia dtg amek aku,nad,fasha ngn budk uitm nma pa nth..so kitaorng gi la seminar tu kt intecma...sekali pakcik david tu bgi seminar dia tnjuk la produk eumora... loh aku bru prasan makcik aku guna pncuci muka eumora...hihi...pakcik david tu katanya jutawan..hehe so pakcik david ni crita la kebaikan produk eumora n jenis produk nie... lastly..cter pasal business lak...dia pnggil org2 yg dpt rm 6500.. kejenya beli tiket untuk seminar n then tarik orng untuk beli tiket gi seminar...so ahad ni ada seminar kat cheras..tiket 40 ingit..so diaorng promote surh beli tiket nie...memang cow2 promote surh bli ciap ada tmpt tolak duit guna kad atm trus...huhu dasyat cina2 nie.. diaorng ckp bli 40 ingit tiket lepas tu cri 10 orng...untk gi seminar..cakap ada treatmnt facial muka tpi xde pun smlm...haish...nak surh kita buat business la ni..hadoiii...aku tgok fasha beli byk tiket...budak yang baru tu pun beli byk skng tingl aku ngn nad je x bli..so akak tu push2 kitaorng surh bli tiket tu..mak ai... nk pksa2 lak... lastly kami berjaya melawan hasutan..hahaha kami berdua x beli pun tiket 40 ingit tuh.....alhamdulillah kami dilindungi oleh hasutan yang xbermanfaat...aku bersyukur kpada-mu YaAllah kerana diberi kekuatan sedemikian...ramai gakla yg dpt rm6500 buln lpas.. aku xterpedaya la beb...ko nak 10 juta pun ko watla business tu...aku ngn nad bukan jnis cri duit cara itu beb..kami ada agama...kami bukan manusia beragama islam yang manis berbicara n sekadar bertudung tapi kami mengamalkan ajaran agama islam dengan sebaik mungkin..InsyaAllah...setiap darah yang mngalir dalm tubuh ni kami nak dri rezki yang halal n tau punca rezki adlh munasabah...so lpas blik byk aku blajar cri perkara semalam n skang aku tgok tv3 kan arini ari jumaat so bykla ceramah agama....kena plak tajuknya 'rezeki yang halal'....hmm semalam pakcik david tu megah crita pasal duit je... arini ustaz tu cakap...setiap duit yg kita cari mesti tau dari mana puncanya... kalo buat business ada macam2 jenis business.. so kena tau business mcmmana.. n  lain2... hmm baru aku terpikir..  kalo rm 6500 yang diaorng dpt tu hasil jual tiket seminar n tarik orng gi seminar...bgi 10 juta pun aku xnak...so daripada episod semalam banyak la gak aku dapat blajar...hehe so nasihatku always berhati2 k....jgn terjebak..so "hidup dan matiku hanya islam''...........wasalam

No comments:

Post a Comment