with my friends

with my friends

Tuesday, March 15, 2011

i have a lot of memory in school and a lot memory with my friendz..hehe

almaklumla..aku anak ke 3 and time aku nak mbesar la my parents byk pindah randah..hehe nasib aku boleh sesuaikan diriku ini walau apa jua manusia ataupun makhluk lain dtg mnghmpiriku..cewah..hehe 1st kite tgok dulu la snrai sekolh yg pnh aku masuk n kuar..hehe
 dulu aku naek fedup keje pindah sekolh...so sekrng bru aku pelajari kebaikan dri perpindahan ini..hehe

kebaikan:
1. aku dpt tgok n menganalisis perangai manusia..hehe
2. menjadikan aku lebih matang walau di mana jua aku berada..yeah baby..ahakz
3. hmmm...baru aku tau ada orang meminati aku dalm diam..kiki
4.lebih mendisplinkan aku untuk belajar sendiri..huhu coz selalu tertingal kelas
keburukan:
1. ada gak kepeningan untuk belajar sendiri.
2.ada segelintir musuh coz aku kan budk baru..huhuhu
3.menjadikan aku sedih..huhu coz meningalkan kenangan indah dengan member n then kena pindah la plak..huhu
senarai sekolahku..hihi
ok....sekrng aku nak cerita zaman kegemilangan aku kat sekolah rendah kebangsaan tronoh, perak.. aku lahir kat batu gajah,perak, sekolah rendah kat sana...memang best...ramai kawan2...biasala budak2..hehe hmm,kawan baik aku masa tu nama hajidah,intan n fatin..hehe aku sekolah kat situ sampai drjah 5 saja coz terpaksa ikut family pindah ke pdng besar utara perlis..hehe bnyk kenangan aku kat sek tronoh.. antranya walaupun aku masih lagi kanak2 tapi aku ada meminati seseorang yang selalu buli aku..waaa budak tu nama ehsan..kikiki itu dulu la...aku dulu pendiam la jugak x ganaz cam skang..hihi

hajidah...sweet kan..:)

intan or ema..hehe      
ni la fatin...dh jadi nurse dh mber aku sorng ni..hehe                
fatin jugak tapi siti nur fatin mber baik aku kat sek pdng besar..skng study kt ukm..  
ni la budak2 kelas aku kt sek men tknik kangar...hehe ciko yang dua dr knn blkng skali hahaha

ni plak mberhostel aku kt smtk..best2 time nie..enjoy hbs..hehe odah yg pkai tudng puth bju merh yg berdiri pun kna pegang tula odah..haha meq yah lak tukng amek gmbor so xda dlm pic ni..hihi emy yg pkai tudng xda pin tu pon memg kamcing hbs ar..hehe luv u all...muah2 
ni la meq yah...hehe mu special kes sebab tu kena letk asing dri orng..hihi skang dh jadi bini org dh pun... 

so aku pindah ke pdng besar... aku kena kejutan bahasa..hihi loghat kedah yang agak memeranjatkan..hihi so aku dpt ramai kawan antra my bez friend yg terbaik kt sna namanya fatin..hehe so smpai form 1 aku masuk sek men sintok..aku sekolh kat kg mak aku coz mak aku terpaksa menjalankan business nya di sana.. hmm sekolh ni sekolh baru so cikgu2 memang best kt sna...dekat plak ngn UUM bnyk aktiviti kt sekolh tu.. result pmr aku pun mengejutkan kedua parent ku..apatah lagi aku..hihi alhamdulillah...
so aku ke sekolah men teknik kangar...sekolah di situ,menginap di situ, n 1st time aku menginap di asrama, byk pengalaman berharga aku dapat..kawan baik aku masa tu meq yah n odah... hehe terlalu bnyk memory aku kat sana...n terlampau gembira..kerana kami satu dorm memang akrab..tpi kelas lain2...aku kelas KE A kejuruteraan elektrik kelas A, hehe hmm aku mnjdi ganaz sdikit la time ni..hihi coz kelas ak pmpn 6 org ja.. laki 20 lbh cm tu la.. dlm ganaz2 ak ada gak nk ngorat aku..huhu muka dia ala2 ciko namanya azwan aku tgok fb dia nama 'ciko azwan' haha parasan...xnak aku...huhu member sekelas aku nama asma yang tukang penyampainyee..nasib dia x face 2 face ckp sndri kalo x memg sah2 aku dpt sorng lagi musuh..huhu yg menariknya kelas aku ni kitaorng blajar sejarah ngn cikgu elektronik..kiki cikgu yusof..masa form 4 n form 5 dia ajar sejarah x pernah dia ajar smpai abis silibus..slamber gler beb cikgu tuh...sekolh ni byk mngajar aku belajar sndri...ok so spm aku bolehla..alhamdulilah semua credit...haish..hmm time ni aku couple ngn AMIRRUL or mamat ank tunggal beb..huhu memng manja la kn ngn mak nya...mak dia pnh anta msg kt aku coz ak ngn amirrul tpksa clash sebbnya nk spm..huhu sedih beb..1st pts cnta frust hbs..mcmla dpt result bgus alik2 result ak lgi bgus pda dia..hihi cewah..kitaorng knal kt chatting xpnh jmpa tpi dia pnh anta kad raya kt ak n msg,call itu jew..hihi so masa aku kt perak, kitaorng jmpa kt lumut coz dia study kt unikl lumut amek merin beb..skng kitaorng just kawan...aku naek fedup kalo couple ngn ank mak..kikiki so skng dh xde apa2 prasaan kt mamat tuh just sbgai kawan...setiap perhubngn kena ada restu tau itu yg pnting so my prinsip sejauh mana aku bercinta aku msti dptkn restu dri makyah ak n psngn aku..very2 IMPORTANT untk kekal bpnjngn....hehe
aku mohon uitm dptla plak kos dip in building kat perak...uitm seri iskandar...kembali ke tempat asal..hahaha aku kat sna selma 3 taun...so dekt ngn tronoh..aku mncri blik mber lmaku...hajidah n intan...hehe intan time tu study kt upm, jiji lak stpm...umah jiji kt ipoh..so aku slalu gak g umah dia...sblm intan ke upm dia blajar kt matrik gopeng..so kami ber3 kmbli bersatu..huhuhu sedih...so cerita punya cerita kami cerita la kisah lampau.hihi intan tanya aku pasal NAZMI.. manala aku nak ingt..haha dhla byk sekolh ak pindh.. dia ckp yg dok kt sblh umh dia bru aku terbyng nazmi yg ank pnsyarh utp...yg rmbut kerinting tuh...haaah ingatan aku kmbli ke zmn silam..haha intan cakap kat aku dulu nazmi tu minat kat aku..hahaha aku keding n rmbut pun pendek ada gak orng mint..haha yg intan tu plak syok kt nazmi..hihi si ehsan yg aku mint tu gangster beb skng..lawan cikgu n bertombok ngn cikgu..huhu skng dia study kt uitm sarawak amek mascom.. dh 3 taun aku kt sana last sem nazmi n ehsan contact aku..mana diaorng dpt no phone ak pon xtau..hehe aku mtk tlng ehsan wat asgmnt aku coz dia terer english..hihi nazmi lak aku mtk tolng beli no pin upu kt bsn..hihi so dptla jmpa nazmi...coz dia dtg umh sewa aku...memg dri dlu smpai skng x ubh muka dia..hahaha not my taste OK..haha yg si ehsan lak memg kitaorng nk jmpa tpi xkesmpaian...huhu msing2 jauh.. aku lupa nak cerita pasal zaidil fitri..hahaha aku kt uitm perak ada mber baik nma ika..aku berdua mnginap kt umah sewa ngn dia..
ZAIDIL FITRI nama di beri pada insan yang aku xminat..huhu zaidil ni satu sekolah aku masa darjah 1 smpai la drjh 5 kt sek tronoh dlu...aku xtau yg msa aku kecik2 dlu rmai org mint kat aku..hahaha so, bila aku dh bsar nk dijadikan cerita zaidil ni tiba2 contact aku...kesian btul aku memang dh x ingt maa..huhu dia punya la cerita itu la ini la last2 aku surh dia mms anta gmbor,almaklumlah aku ni susah nak ingt nama mber tapi rupa memang kekal abadi dlm ingtn..cewah..hihi lepas dia anta gmbr trus aku ingt..hahaha zaidil si pendek..hihi.. so dia decide nk jmpa aku..so dia dtg kt umah sewa aku naik kreta dia la masa tu aku last sem.. aku blik kedh n nak blik u dia la yg sudi amek aku kt medan gopeng tuh..baik btoi..hehe zaidil tu blaja kt ikm beseri...masa kitaorng jmpa dia tgh praktikal kt u aku..huhu seksa gakla...kalo tersrmpak memg kompem2 aku elak..haha masa kitaorng kuar dia ciap tunjuk tnh n umah yg dia ada kt ipoh..huhu mcmla aku bini dia nk crita smua..haih.. masa ni dia x luahkan lagi prasaan dia kt aku..dlm smnggu knl dia gtau aku yg dia suka kt aku..ama apa tolong2..huhu aku ckit pun xdak apa2 prasaan kt dia..hmm time ni aku dh couple ngn apen n ada gak la krisis..huhuhu aku dh bgitau kat zaidil yang aku dh ada apen tpi kami xpnh jmpa la..dia wat do no ja..huhu last skali aku dh hbs modal aku ckp ak xleh accept dia sbb dia pendk..hahaha padahal sama tnggi jew..yela laki slalunya mestila yg tinggi pada kite kan..huhu so dia x puts asa ciap msg kt mber aku yg dia ska sgt2 kt ak..huhu pelik ajaib btul mcm xdak pmpn lain nk syok..aku bknnya lawa beb..huhu crila pmpn yg kurus2 ckit...aku ni lain..hahaha so skang dh 2011 aku still study kt uitm shah alm smbung degree lps hbs dip msa jul 2009..lpas pada tu aku trus snyp..dia msg ak xpnh reply..huhu kesian pun ada tpi better aku wat cmtu dri menipu prasaan aku sndri...sori la ZAIDIL aku xdapat trima kau...aku xpandai menipu diri sendiri...hehe baru2 ni mber aku crita pasal zaidil kat aku... dia cakap zaidil dh tunang..hahaha dngn org kedah..kiki alhamdulillah selesai sudah masalah ini..hihi sekarang kita tgok jejaka2 terlibat dlm cerita ni..hahaha


JEJAKA-JEJAKA MALAYA....hihi
maskulin 1.nazmi (utp student)
amirrul sgt comited dgn rugby nya..masa aku jmpa dia, perghh tinggi n taff beb..tinggi 180 kot...huhu skng kt unikl..semga cerh msa dpnnya..amin...:)
zaidil fitri...hihi semoga berbahagia beb!!

ni plak ehsan...hmm gmbr masa dia kecik jela ada..yg dh besar xde...coz dia xda fb..dia ckp mls nk buat..leh caya kew..hihi dia ada mms gmbr yg trbru tpi aku dh delete maa...hehe dia mms sebb aku lupa maa..so dia pun antala gmbr nk bgi aku ingt blik siapa ehsan..hahaha

 kenangan-kenangan ini akan aku simpan n kenang selama-lamanya...hehe simpan buat pekasom pon sodap..:)

5 comments:

  1. tukar gmbo....kang aku bako kan blog mu..hahahhahahahahaa

    ReplyDelete
  2. hahahaha...sape setuji angkt tgn mcm saya...kiki

    ReplyDelete
  3. oooo..kira mu stuju la ey aku bako blog mu.....wey yg sal sek subang bestari 2 mu amek mane?mu duk dekat 2 ka??

    ReplyDelete
  4. wei itu lecturer aku surh tolng....dia pibg sekolah subang bestari tuh..dia suruh wat poster...so aku tolong la dia design poster..awat??

    ReplyDelete
  5. salam... sorry for interrupted...but na tye.. did u still have zaidil fitri contact number... actually, he's my adopted bro since 2007... i'm trying to search him all around the world, but couldn't find him... hopefully u can give some little help, my mother miss him so damn mucchh...tQ

    ReplyDelete