with my friends

with my friends

Thursday, December 8, 2011

GulAi SoToNg

harini hujan....nak keluar beli lauk express xdapat la cik ruhaya oik...so kamu memang kena masak harini...btw malas sebenarnya..huhu tapi dah bosan...n xsabaq tunggu hari esok nak blik kampung!!yuhuuu...hehe so resepi kita pada tghari tadi ialah gulai sotong dan ayam goreng je...ok kali ni aku upload gambar bahan2 yang digunapakai...nak bercerita tu malas...semua malas kan aku ni...haish... so bhn2nya ialah:
mestila sotong kan...sikit je aku masak...2 orang je pun nak makan

rempah+bwang,hlia,bwng putih n air pns sedikit

tomato kecik

dan mula menumis halba cmpur,bnga lawang,b.cengkih,daun kari n bla..blaa...campak je ape yg korang rasa nak campak..hihi

masukn rempah...sotng,mls dh aku nk cter tgok sndri campak je semua tuh..hihi

taraaa....dah siap gulai campak...ops***gulai sotong..hihi

tips=gunalah tomato kecik coz rasanya lebih sedap and xpyh dh nk potong2 campak je..hihi

3 comments:

  1. x prnah mkan lg..slalu kt umah mak ak wt smbal je stong..x pon goreng knyit..sadis nyer aku..

    ReplyDelete
  2. aku pun xpenah mkn soto cmni...penah mkn sotong katok serai..my peberet...yg 2 ore kelate je tau...hahahah.....tp lau sotong yg 2 jek aku suke wat..ahhahahahaha...dan lau aku nak msk kat umah sewa msti kena kol ma aku tnya bwg pe buh coz aku skmo lupe bwg ne..bwg kan da 2 jek..hahahahahahhaah...

    ReplyDelete
  3. ala kedai mamak leh dpt gulai sotng...hihi ni kes malas ni tu yg masak ala kadar je lina uik... sotong msak hitam pnh mkn? sedp jugak stng msk itam...msak pkai dakwat sotng...yah sotong katok serai tu mkn ngn smbl blcn pon dh sdp..saja aku wat gulai sotng ni coz bosan dh mkn stng gorng knyit..huhu tryla wat..kalo xda bnga lawang,bnga cngkih n kulit kayu mnis xpyh bubh pon xpe..wat mcm gulai ikn letk halba cmpur ja..

    ReplyDelete